FANDOM

Gametitle-FO3Gametitle-FO4

« В Літл-Лемплайті закон всього один: виріс — йди. Ніяких затримок, ніяких винятків »

Джозеф

Літл-Лемплайт (англ. Little Lamplight, укр. Маленьке світло лампи) — локація Fallout 3.

Опис Редагувати

Система печерних комплексів, розташована в західному регіоні Столичного Пустища, межує зі Сховищем 87 під землею. Всередині є дерев'яні хатини і халупи, побудовані жителями печер як до Великої війни, так і після неї, але вже дітьми віком до 16 років. Джерелом світла у печерах служать численні лампи, обплутують всі печери і вхід перед ними — завдяки їм місто і отримало свою назву. Вхід в локацію легко побачити здалеку, завдяки великій водонапірної вежі, вітряку, і похилений оглядової вежі на узвишші. Над входом є фігура крота Мюррея, зліва від входу є будівля з припасами, праворуч — міський лайнер.

Планування Редагувати

Icon disambig
Основні статті: Великий зал, Печери Лемплайт, Убивчий прохід

Icon disambig
Основні статті: Офісні будівлі Літл-Лемплайта, Сувенірна крамниця, Туалети Лемплайт

Історія Редагувати

До Великої війни Редагувати

Печери Літл-Лемплайт були виявлені в кінці 19-го століття і були перетворені в туристичний атракціон у 1920-ті роки. Завдяки сильними урядовими зв'язками компанія «Волт-Тек» анексувала частину печер із-за будівництва з 2066-го 2071 рік поруч знаходиться Сховища 87.

23 жовтня 2077 ріка 82 учня з декількох класів з вчителями і батьками вирушили з школи Ерлі Дон на екскурсію в печери Літл-Лемплайт. На момент завершення екскурсії почалася Велика війна: після оглушливого гуркоту стіни печери затремтіли і згасло світло, наляканих дітей стали заспокоювати дорослі. Містер Поллак, один з дорослих, вийшов на поверхню, щоб озирнутися. Повернувшись до групи дітей і дорослих, він повідомив, що побачив округ Колумбія, накритий грибоподібним хмарою, давши зрозуміти, що почалася ядерна війна. Так практичний урок по геології швидко перетворився на уроки виживання і мешканці печер залишилися всередині.

Після Великої війни Редагувати

Під час перечікування наслідків ядерної атаки прагнення дорослих приїхали і персоналу печер відправитися назовні переважило бажання залишитися всередині — одні вирішили залишити дітей, а частина з них стала жертвою нещасних випадків. До початку грудня 2077 року з дітьми з дорослих залишилася лише вчителька Керрі Ділені, але незабаром і вона вирішила вийти на поверхню і більше не поверталася.

Оскільки діти залишилися без нагляду дорослих, на турботу лідера виступив найстарший з дітей — Джейсон Грант з 4-го класу. Джейсон почав керувати дітьми, доручаючи їм різні справи, а також навчив доглядати і дбати одне про одного. Таким чином, через кілька тижнів, утворилася дитяча комуна, де кожен працював на благо інших.

Через пару місяців, блукаючи по печерах, діти натрапили на двері, провідну в Сховище 87. Почувши за дверима голосу його жителів, діти протягом кількох годин стукали в неї та намагалися потрапити всередину, благаючи допомогти їм, але спроби були марними. У якийсь момент з-за дверей хтось порадив дітям забратися геть, сказавши при цьому: «"Ви все одно вже мертві"».[1][2] Цей знак додатково послужив дітям приводом для тієї лютої ненависті до дорослим, яку вони в собі виховують.[3] Трупи дорослих, які загинули від нещасних випадків, діти звалюють в басейни з водою.[4]

В кінці січня 2078 ріка після подолання труднощів життя в печері діти стали більш самостійними і самодостатніми. Вважаючи, що саме завдяки Джейсону вони і відбудували ціле підземне місто, діти вирішили дати своєму будинку назву «Літл-Лемплайт» і 26-го січня після таємного зібрання вони проголосували за те, щоб Джейсон був мером їх поселення, тим самим віддячивши за його турботу.[5]

Діти вижили і встановили звід правил, які гарантували їм життя без будь-якого втручання дорослих, вони жили життям так, як вважали за потрібне, пам'ятаючи про вчинки дорослих, які спричинили ядерну катастрофу і кинули дітей напризволяще. Надалі дорослих діти печер стали називати «дылдами», діти стали побоюватися їх і менше виходити з ними на контакт.

Є два закони, яких дотримуються мешканці Літл-Лемплайт:

  1. Вони будуть підкорятися меру, який обирається шляхом публічного голосування. Вони можуть обрати собі нового мера в будь-який час.
  2. Вони повинні покинути Літл-Лемплайт до свого 16-го дня народження, інакше вони будуть виставлені або вбиті.[6]

Діти організували пошукові загони, яким давалося роздобути їжу, одяг, зброю, боєприпаси, книги та інші корисності. Спочатку вони часто проникали найближчим Сховище 87 після того, як в результаті ЭЭП всі його жителі перевтілилися в супермутантів 2078 року. Діти спостерігали за супермутантами і намагалися перехитрити їх з метою придбання в них будь-яких цінностей. Також вони виходили і на Столичну Пустку.

У Сховища діти здобули багато корисних речей і наслухалися багато оповідань як від самих мутантів, так і від товаришів, що ходили по Укриттю — про технології Сховища 87, «дивному газ» та «чарівному скриньці» всередині комплексу. Особливу радість у дітей викликали комікси; після їх видобутку вони переходили з рук у руки і «швидко зачитувалися до дірок», після чого втрачали свою початкову цінність.[7]

Роздобувши записи, книги, навчальні плівки і енциклопедії з Сховища[8], діти почали вчитися за ним, застосовуючи свої навички на практиці, а також навчаючи і своїх товаришів. Мешканці печер, які хотіли підтримати бойовий дух приємну атмосферу в Лемплайте, зачитували і захоплювали молодших розповідями з старих художніх книг, таких як «Велика книга дитячих анекдотів від Хлопчика з Сховища», які також були зачитані до дірок і вже мають цінність, як бородатий анекдот. Однак такі розповіді до цих пір з ностальгією зачитаются і розповідаються деякими збирачами фольклору та історій по пам'яті.[9].

З самих перших місяців життя у печерах мешканці Літл-Лемплайта звернули увагу на розрісся у воді і на скелях грибок, який сильніше розростався після викидання у воду трупів дорослих. В ході распробования грибка і експериментів з його вирощуванням діти зрозуміли, що грибок швидше зростає від м'яса і він дуже поживний, гриб втамовує голод і навіть виводить радіацію у поедавшего його людини. Пошукові загони приносили різні сорти м'яса і зазначили, що грибок йде в зростання найшвидше від особливого сорту м'яса. Головним мінусом печерної цвілі були огидні запах і смак, які були дуже противні, і, не дивлячись на те, що деякі до цього звикали, кухарі всі в ході приготування страв з грибка намагалися здебільшого просто відбити його сморід і смак. Знімаючи цей грибок з води і зіскрібаючи його зі стін печер, мешканці Літл-Лемплайта на протязі майже 200 років виживали, харчуючись цим грибком, не піддаючись виникнення променевої хвороби.

Виходячи на поверхню, пошукові загони зазвичай прочісують пустку і проводять потайливі рейди на табори не дуже кмітливих супермутантів, яким складніше відстежити дітей, ніж більш розумним дорослим людям. Рідше загони проникають в людні місця, діючи приховано.[10]

Набравши корисних і необхідних речей, пошуковий загін повертається в Літл-Лемплайт.

У дуже рідкісних випадках, коли приходить великий вантаж з поверхні, або є ситуація для пропуску в Лемплайт дорослої людини, відкриваються ворота, якими раніше завідували два охоронця.[10]

Після того, як Супермутанти почали проявляти організованість, вони намагалися проникнути в Літл-Лемплайт і забирати його мешканців, але з часом діти навчилися ховатися і давати їм відсіч у печерах — вони змогли забарикадувати проходи, поставити укріплення з огорожами і відстрілюватися від мутантів. Після цього Супермутанти стали набагато менше нападати, а потім і зовсім перестали заходити печери.[7]

З часом, після відходу дітей, товаришів, більш молоді мешканці печери придумали міфічний Велике Місто, де є багато харчів і немає турбот, куди потрапляють всі досягли 16-ти років дорослі такі собі високі здоровані. Крім недовіри до дорослим, також грає роль нестача ресурсів, особливо їжі.[11] Наступні покоління Лемплайта, уверовавшее у Велике Місто, починали розповідати байки про їх щасливе життя, яка у них буде попереду.

Мери поселень обирались мешканцями печер, серед ранніх представників відомі тільки Джейсон Грант, перший обраний мер, Коротун, Принцеса і Маккріді.

Число мешканців печер поповнювалося за рахунок приходили дітей-сиріт,[12] а також дітей колишніх жителів Літл-Лемплайта.[13]

2270-ті Редагувати

У 2271 рікпід час обвалу в печерах Літл-Лемплайта 9-річний Мак-Кріді був важко поранений, але 7-річна лікар Люсі вилікувала його від травм і врятувала від смерті. З тих самих пір вона стала піклуватися про нього більше, ніж інші, іноді стримуючи його інстинкти часткою обережності.[14]

У 2274 рікпід час проголошення Принцеси в якості нового мера Літл-Лемплайта та з самого початку заявляє, що сама назва посади мера буде перейменовано на «Принцесу». Розлючений Мак-Кріді у відповідь на це б'є її по носі і каже всім, що їх поселення потрібен захисник, а не правитель, і що тепер він буде мером[15], після чого більшість мешканців підтримало його. Так як Ер-Джей узяв місто під свій контроль, Люсі стала постійно наглядати за ним. У тому ж році поселення покидає Мачете.[16].

Бельчонку вдалося зламати комп'ютер і доступ в реакторну камеру Сховища 87, але Супермутанти не змогли цього помітити, а охоплені страхом перед небезпеками Білченя закриває двері через комп'ютер, щоб мутанти не проникли в Лемплайт.[7]

Нинішній час Редагувати

До 2277 ріку мешканці Літл-Лемплайта все також являють собою дітей не старше 16 років, які виконують функцію лікаря та помічника, вчителя, кухарі, правоохоронця і збирача фольклору, торговця-збирача, охоронця, учасників пошукового загону, а також інших, які не беруть особливо активної участі, діти. Літл-Лемплайт також заселений собаками, діти нічого не мають проти їх присутності.

Діти доглядають один за одним і намагаються працювати на загальне благо свого поселення. Самим же містом в 2277 році керує досвідчений Мер Мак-Кріді, який займається патрулюванням територій і координацією дій жителів поселення.

На даний момент пошуковий загін, що складається з хакера, стрілка, натураліста і активного шукача предметів, видобуває всі необхідні припаси (м'ясо, фрукти, боєприпаси, зброя, мотлох, іграшки, хімікати, хмиз і багато іншого) для поселення зовні. Раніше в пошуковий загін входив картавящий Бівві, але з-за того, що ніхто не міг витримати його оточення, його відрахували з загону[13]. Також в пошуковий загін входив Еклер, поки не вийшов з нього з-за отриманої травми[9]. Мешканці печер припинили раніше проведені вилазки і походи в Сховище 87 і охороняють вхід у Убивчий прохід.

Барахольщик організував міський склад припасів, головним чином, щоб утримувати його для потреб, а ще тому, що має схильність до роботи з речами в плані ремонту[9].

За словами Люсі всі дівчатка в Літл-Лемплайте навчені простим медичним маніпуляціям, таким як накладення пов'язок і зашивання порізів. Люсі і її учениця Спотикашка є найбільш досвідченими лікарями Літл-Лемплайта, які намагаються підтримувати малюків в чистоті і надавати їм лікарську допомогу. Крім цього Люсі виявляє у малюків інші ознаки хвороб: викривлення кісток і поганих зубів у маленьких дітей, а також слабкість м'язів і слабоумство у деяких малюків. Як з'ясовується пізніше, у малюків з-за недостатнього харчування розвивається рахіт і слабоумство і Люсі також, як Еклер просить збільшити постачання їжі через пошуковий загін, збирати більше м'яса для вирощування грибка і готувати ліки від рахіту.

Icon disambig
Основна стаття: Грибна операція

Навчанням дітей в 2277 році займається Джозеф. Крім книг, заміток і записів, якими діти розжилися в ході походів і вилазок в Сховище, у них були також записи та книги, що залишилися від довоєнних часів. Діти з великим задоволенням займаються і вивчають те, що їм цікаво, і їм ніхто нічого не нав'язує. Також, як і лікарі підземного міста, Джозеф допомагає малюкам дотримуватися гігієни.

В 2277 році Літл-Лемплайт зазнав чергового нападу рейдерів. Під час відбиття атаки загинув один з охоронців, Кепка, другий же дитина-охоронець залишився на посаді[10].

У липні Семмі, Пенні і Білченя під час збору хабара були спіймані работорговцями і відведені в Парадіз-Фоллз[17].

Не так давно трапився інцидент, подробиці якого невідомі і не розголошуються в поселенні ніким. В ході розборів Мер Мак-Кріді під впливом кухаря Еклер відібрав у чутливого до ядер-колі Зіп лазерний пістолет, побоюючись, що від його дій постраждає хтось із малюків[18].

Деякий час тому Трінні була жителем Літл-Лемплайта, але потім покинула його[19].

У цьому ж році покинути Літл-Лемплайт повинен Липучка, якого виповнилося 16 років.

Квести Редагувати

Мешканці Редагувати

Нинішні жителі (на момент 2277 року) Редагувати

Собаки Редагувати

Вихідці з Літл-Лемплайт (колишні жителі) Редагувати

Мешканці Літл-Лемплайт на момент Великої війни Редагувати

Знахідки Редагувати

Mbox default
Неповний список предметів

Нижче наведено повний список окремо лежачих предметів* в Літл-Лемплайт.

Предмети

Ігрові об'єкти

** Предмети в контейнерах можуть генеруватися випадково

Примітки Редагувати

  • У Літл-Лемплайт Самотній Подорожній обмежений у бойових діях: тут неможливо вбивати дітей, застосовувати проти них V. A. T. S..
  • Одночасно з цим Подорожній в даній локації може активніше використовувати спеціальні репліки як «вічне дитя».
  • Життя дітей у Літл-Лемплайт сильно загартовує і позначається на самих жителів. Доктор Престон у своєму терміналі зазначає у Трінні, колишнього жителя Літл-Лемплайт «дивно гарний стан здоров'я, незважаючи на хронічний алкоголізм» проституцію, зробивши замітку про те, що дитинство у Літл-Лемплайт загартовує. Однак як сама помічає Люсі з-за проблем з харчуванням багато дітей у Літл-Лемплайт хворі на рахіт.
  • Деякі жителі Літл-Лемплайта називають супермутантів "шкуродерами".[10]
  • Грибні басейни заповнені радіоактивною водою.
  • Якщо в розмові з Дрібничкою розповісти їй історію про те, як Подорожній шукав свого батька, а потім знайшов його, але той загинув, рятуючи його і справу всього свого життя, то потім можна буде почути, як вона переповідає цю історію іншим жителям містечка, прикрашаючи на манер казкаря.
  • В "Fallout 4" Маккріді може розповісти про Літл-Лемплайт Вцілілий, якщо той зацікавиться його життям[21].
  • таємній квартирі рейнджерів НКР на задній стороні будівлі в печері є вивіска «"Lamplight Caverns"», дістатися до якої можна тільки за допомогою консольних команд.

Поява Редагувати

Літл-Лемплайт з'являється у Fallout 3 та згадується у Fallout 4.

За лаштунками Редагувати

Згідно з твердженням провідного дизайнера гри Еміля Пальяруло прообразом Літл-Лемплайт послужили Лурейские печери у Вірджинії.

Баги Редагувати

  • pcIcon pc Двері сувенірної лавки Барахольщик іноді закривається зсередини (Рівень: Легкий). Якщо спробувати зламати замок, то можна викликати ворожість з боку дітей і втратити кілька одиниць карми;
  • Можна увійти в Сховище 87 і роздобути ГЕКК ще до початку попередніх сюжетних квестів.
  • Може статися так, що в діалозі з Мак-Кріді не з'являться рядки, потрібні для пропуску всередину і, таким чином, не можна буде просунутися далі по сюжету.
  • Якщо відвідати Літл-Лемплайт до того, як писар Ротшильд відзначить на карті Подорожнього розташування всіх сховищ, то згодом, коли головний герой по сюжету дійде до Цитаделі, Ротшильд не зробить цього.
  • pcIcon pc В головному залі Літл-Лемплайт один з дітей може застрягти у воді назавжди.
  • Іноді Еклер або Зіп можуть стати невидимими, якщо знаходитися з ними в одному приміщенні, будуть все одно позначені маркерами на компасі.
  • Іноді в їдальні Літл-Лемплайт може з'явитися супермутант.

Галерея Редагувати

Концепт-арти Адама Адамовича Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Переклад з оригіналу гри.
  2. В оригіналі ігри «"One time, a guy on the other side told us we were dead already"» перекладається як: «Одного разу хлопець з іншого боку сказав нам, що ми були вже мертві». Невідомо чи був цією людиною Пітер Стівенс, технічний фахівець, у якого пропав син Джейсон, тезка Джейсона Гранту, і з-за чого у Пітера психіка похитнулася. На тому моменті, коли діти почали ломитися в двері Сховища Пітер вважав, що чув голоси неунимающихся дітей на тлі свого психічного розладу.
  3. Щоденник Джейсона Гранту, Щоденник Керрі Ділені.
  4. Репліки Барахольщика.
  5. 26 січня 2077 — Літл-Лемплайт!
  6. "Fallout 3 GotY Edition Prima Official Game Guide", стор 339.
  7. 7,0 7,1 7,2 Неактивовані в грі репліки Барахольщика.
  9. 9,0 9,1 9,2 "Fallout 3 GotY Edition Prima Official Game Guide", стор 87.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 DialogueExportStacey.txt
  11. Мер Мак-Кріді і деякі інші мешканці додатково пояснив, що на всіх в поселенні їжі не вистачає.
  12. ситуації з Брайаном Уїлксом
  15. "Fallout 3 GotY Edition Prima Official Game Guide", стор 60. Про цей випадок уточнює Семмі у розмові з Самотнім Мандрівником.
  19. "Fallout 3 GotY Edition Prima Official Game Guide, стор 101."
  20. Згадується тільки в "Fallout 3 GotY Edition Prima Official Game Guide", стор 185.
  21. Переклад "Synthesis", локалізатора ігри, перекрутив назву на «Літтл Лемплайт».
Літл-Лемплайт