FANDOM

Gametitle-FNV OWB

Доктор Клейн (англ. Doctor Klein)[1] — персонаж Old World Blues, доповнення до Fallout: New Vegas, головний антагоніст доповнення, провідний дослідник Великої Гори і лідер Мозкового Центру.

Відомо, що «Клейн» — не справжнє прізвище, а псевдонім, даний йому доктором Мебиусом.

Біографія Редагувати

KleinHuman

Доктор Клейн до війни

Клейн, як її згодом стали називати, народився до Великої війни і був провідним дослідником наукового центру Велика Гора, а також начальником групи вчених «Мозковий Центр». Сам комплекс залишився відносно цілим під час ядерного бомбардування, а вчені Мозкового Центру вижили. Згодом вони помістили свої мізки в роботизовані тіла мозкових баків.

Вчені Мозкового Центру зайнялися проведенням нелюдських експериментів над людьми, в тому числі колишніми співробітниками Великої Гори, випадковими відвідувачами і тими, кого вдавалося викрасти за допомогою телепортационного супутника. В основному, проводили операції на мозку, просто для того, щоб подивитися, що вийде. Піддослідні втрачали розум, перетворюючись в агресивних лоботомитів.

Один з учених, який не згоден з методами інших, був вигнаний, але залишив Центр за своїм бажанням. Він пішов у Заборонену зону — лабораторію по розробці бойових роботів. Не бажаючи, щоб Мозковий Центр розширив свої експерименти на людях, він, взявши ім'я «Мебіус», перепрограмував своїх колишніх колег, змусивши їх думати, що світ за межами Великої Гори повністю зруйнований. Він навіть усунув їх пам'ять про колишніх осіб, давши їм нові імена, так само, як і собі. Провідний дослідник отримав від Мебіуса прізвище Клейн в честь математика Фелікса Клейна, відомого як творець прикладу «нескінченної» односторонньої поверхні: Пляшки Клейна. Ця прізвище повинна була відображати плани Мебіуса: змусити колишніх колег нескінченно намагатися протистояти його армії робо-скорпіонів, не маючи можливості придумати спосіб покинути Велику Гору.

Багато років Клейн і його колеги провели в своїй лабораторії, в центрі Великої Гори, поки близько 2278 ріка до них у полон не потрапив Елайджа, який досліджував сховища високих технологій південно-заходу США. Але він втік від них, а після, став експериментувати з вибухаючими ошийниками табору для військовополонених китайців «Мала Янцзи». Елайджа з легкістю розправлявся з надісланими проти нього роботами за допомогою свого лазерного рушниці і, нарешті, зламав доктора Про, щоб отримати контроль над потягами і поламати їх, а також пошкодив пострілом голосовий модуль доктора 8.

Слідом за Елайджею у Велику Гору прийшла Крістін, яка була спіймана і піддана лоботомії Мозковим Центром, втративши в результаті можливість читати, але зберегла розум. Згодом, її спас Улісс, з яким сам Клейн вирішив просто поговорити. Про що конкретно — не зрозуміло, так як програми Мебіуса давали знати про себе, не дозволяючи Клейну переконатися в тому, що світ за межами Великої Гори не знищений остаточно.

Тим не менш Клейн став сумніватися в правдивості власних програмних висновків щодо навколишнього світу, що поставило плани Мебіуса під загрозу, і він був змушений посилилися атаки робоскорпионов, щоб у Мозкового Центру не було можливості знайти спосіб залишити Велику Гору.

Образ Клейна Редагувати

Клейн — зарозумілий мозок з авторитарним характером. Він досить грубий у розмові з колегами і не терпить, коли йому хтось перечить. Також судячи по доглянутому будинку і чистим рукавичкам, Клейн любить чистоту і порядок. Зневажливо ставиться до Кур'єру, називаючи його не інакше як «лоботомит», хоча по мірі просування по сюжету він буде дуже пишатися успіхами «свого лоботомита».

З-за того, що хтось підкрутив йому тумблер гучності, Клейн завжди говорить громовим голосом: всі його репліки в субтитрах написані великими літерами, що дозволяє гравцеві відрізняти його репліки від реплік інших персонажів.

З-за довгого перебування у мозковому резервуарі Клейн втратив людяність, втім, за словами Мебіуса, всі вчені Мозкового Центру і до лоботомії були не дуже добрими людьми. Його уявлення про анатомію людини просто безглузді, наприклад пальці ніг і рук Кур'єра він називає не інакше як «пеніси».

Пристрасть Клейна до науки проявляється в його окличних репліках, у яких згадуються вчені і наукові явища:

« В ІМ'Я ОППЕНГЕЙМЕРА, ХТО З ВАС, ГЕНІЇВ-САМОУЧОК, ПРИЄДНУВАВ МІЙ РЕГУЛЯТОР ГУЧНОСТІ? »

— Доктор Клейн

« В ІМ'Я ЗВИВИН РОЛАНДО... ДОСИТЬ ЦІЄЇ БІОЛОГІЧНО-ХІРУРГІЧНОЇ БАЛАКАНИНИ. »

— Доктор Клейн

« НІЗДРІ? В ІМ'Я СТАТИЧНОЇ ЕЛЕКТРИКИ, ЦІ ЛОБОТОМИТЫ БЕНТЕЖАТЬ МЕНЕ ВЕЛИКОЮ КІЛЬКІСТЮ НЕПОТРІБНИХ КІНЦІВОК. »

— Доктор Клейн

Нарешті, Клейн часто втрачає нитку розмови, відволікається і час від часу забуває значення тих чи інших слів.

Доктор Клейн в Old World Blues Редагувати

Кур'єр, знайшовши звалився телепортаційний супутник, виявляється телепортований у Велику Гору, викрадений Мозковим Центром і підданий лоботомії Автодоком Розумного Будинку, який, дослідивши аномалію, викликану двома кульовими пораненнями, внесе зміни в процедуру. Так Кур'єр виявиться першою людиною, який після видалення мозку зберіг розум, що зробить його дуже цінним для вчених, що намагаються знайти спосіб помістити свої мізки в нові тіла. Доктор Мебіус, не бажаючи, щоб Клейн і його колеги розширили свої нелюдські експерименти, вкраде мозок Кур'єра, буквально змив його по трубах з центрального купола в свою лабораторію в Забороненій зоні.

Зустріч з Мозковим Центром Редагувати

« ПОПЕРЕДЖАЮ, ПОРУШНИК! ПЕРЕД ТОБОЮ МОГУТНІЙ МОЗКОВИЙ ЦЕНТР ВЕЛИКОЇ ГОРИ, КОЛЕКТИВНИЙ ГЕНІЙ... НАС... »

— Доктор Клейн

Прийшовши у свідомість, Кур'єр спускається в лабораторію Мозкового Центру, де виявить всіх учених групи на чолі з Клейном. Напасти на них Кур'єр в будь-якому випадку не зможе — у лабораторії діє «поле умиротворення». Саме Клейн заведе розмову з Кур'єром, коли той наблизиться. Перш ніж сказати несподіваного порушнику щось змістовне, Клейн відвернеться і почне з'ясовувати, хто з його колег підключав його регулятор гучності. Він посвариться з акустиком доктором 8 і робототехником доктором Про, а потім забуде, про що ж він говорив.

Що б не сказав йому Кур'єр, Клейн здивується, що він взагалі здатний говорити і почне вимагати від біолога доктора Бороуса, щоб той перевів репліки тварини. Бороус на це помітить, що Кур'єр не тварина, а лоботомит, і Клейн зажадає від доктора Далы, щоб вона оприскала його спреєм як шкідлива комаха, перш ніж він забруднить все навколо своїми виділеннями. Дала зверне увагу, що Кур'єр — це той, кого вони нещодавно піддали лоботомії, і його присутність доводить, що світ за межами кратера Великої Гори не зруйнований остаточно. Між нею, Клейном і Про станеться забавна розмова, в якому Клейн буде називати пальці Кур'єра «пенісами».

Нарешті, Кур'єр зуміє привернути увагу Мозкового Центру, при цьому він може дати зрозуміти, що їх сприймає мову жестами («Наука» 55) або привітно помахавши руками («Красномовство» 55). Клейн перелякається, вирішить активувати киберпсов, але Бороус перерве його, сказавши, що лоботомит їх розуміє. Його підтримають Дала, 8 і Про, і Клейн, намагаючись довести, що лоботомит нічого не розуміє, прямо про це запитає. Що б не сказав у відповідь Кур'єр, Клейн спочатку здивується, але після розмови з Бороусом, Далой і Про зрозуміє, що це може бути відповіддю на їхні запитання. Перш, ніж Клейн скаже, що ж це означає[2] перервуть 8 і Бороус, кажучи, що Забороненої зони надходить повідомлення. Клейн помітно перелякається, і на зв'язок з Мозковим Центром за допомогою голографічного проектора вийде доктор Мебіус.

Мебіус буде залякувати Мозковий Центр, кажучи, що його смертоносні робо-скорпіони займають всю Велику Гору і незабаром «вся наука буде належати йому», і навіть технології, запечатані в дослідницьких центрах, їм не допоможуть.

Клейн і його колеги перепугаются, але 8 і Дала запропонують просити допомоги у «лоботомита». Бороус попередить, що у нього навіть немає мозку, але Дала заспокоїть його, сказавши, що без мозку Кур'єр не небезпечний, оскільки на нього діє поле умиротворення, що дуже обрадує Клейна. Потім Кур'єр зверне увагу, що у нього вилучено не тільки мозок, і Клейн вимагатиме пояснень від Далы. Коли вона і Бороус розкажуть, що у Кур'єра видалені і замінені імплантатами ще й серце і хребет, Клейн вилає Автодок Розумного Будинку. Після того, як Бороус пояснить, що мозок Кур'єра був змитий, Клейн перерве своїх колег і надалі буде говорити з Кур'єром сам, хоча колеги все одно будуть перебивати його.

Подолавши гордість, Клейн скаже, що Мозкового Центру потрібна допомога Кур'єра, щоб зупинити Мебіуса, у якого, «В САМІЙ МОЖЛИВОЮ З МОЖЛИВОСТЕЙ», і знаходиться його мозок. Він попросить знайти схеми деяких технологій, а саме антену X-2, стелс-броню «Марк II» та звуковий емітер. Він не стане говорити, навіщо вони потрібні — навіть якщо Кур'єр запитає прямо («Інтелект» 6), стверджуючи при цьому, що придумати, як їх використовувати — його завдання.

Потім Клейн, Дала і Бороус розкажуть Кур'єру про пілонах радарного огорожі, що не дозволяє йому покинути Велику Гору, телепортіруя його назад в центральний купол. Після цього знову Про перерве Клейна, запитавши, навіщо відправляти Кур'єра за звуковим емітером, якщо у них воно є. Після чергової суперечки між вченими, з якого стане ясно, що у них немає потрібних частот, Клейн, перервавши суперечку між Про і Бороусом, накаже віддати Кур'єру емітер, який 8 переробить в пістолет, але погребує зробити це сам, і Дала зробить «стерилізацію». Кур'єр може випросити більше энергозарядов для нього («Енергетична зброя» 50).

Отримавши випромінювач, Кур'єр може попросити («Зброя» 50) щось, що «плюється свинцем». Як би те ні було, після чергової сварки з підлеглими Клейн накаже Бороусу дати Кур'єру яке-небудь вогнепальну зброю, і той, трохи обурившись, вручить рушницю-кіберпса К9000. Якщо Кур'єр переконливо попросить («Зброя» 75) більше патронів до нього, Клейн скомандує Бороусу, і той дасть ще 150 штук.

Makingfriends
Потім, коли він буде просити Кур'єра бути обережніше з емітером, згадавши, що той може відключати силові поля, Клейн візьме участь у черговій сварці між усіма колегами. Перш, ніж Кур'єр піде, Про скаже, що йому знадобиться місце для відпочинку і після спільної наради буде вирішено поселити «лоботомита» в Розумному Будинку, де раніше жив Мебіус. Клейн вручить Кур'єру чіп для підключення в центральний логічний модуль Розумного Будинку. Після чого Кур'єр може помітити («Інтелект» 8) що чіп виглядає так, неначе зроблений на масовому виробництві, і Клейн з допомогою Далы згадає, що в Розумному Будинку є й інші пристрої, яким потрібні особистісні чіпи, яких багато у Великій Горі, і це він вимкнув їх після сварки з Мебиусом.

Для того, щоб поторгувати з центральним логічним модулем Будинку, Кур'єр може випросити у Клейна яких-небудь грошей («Бартер» 25) і той, знову посварившись з колегами, накаже Про дати йому 250 пляшкових кришок: Мебіус налаштував процесор приймати їх, прогнозуючи розвиток післявоєнної економіки. Кур'єр може випросити по 250 кришок ще два рази («Бартер» 50, 75) і нарешті («Бартер» 90) ще якісь речі для торгівлі. У Мозкового Центру знайдуться журнали «Ремонтуємо самі», «Дайджест програміста», «Куховарська книга патріота», ще 250 кришок, докторські саквояжі, стимулятори і суперстимулятор.

Сказавши, що більше нічим допомогти не може, Клейн скаже Кур'єру, щоб він брався за справу і не заважав їх досліджень.

Клейн поза основної сюжетної лінії Редагувати

« ТИ ВЖЕ ЗРОБИВ, ЩО МИ ПРОСИЛИ? ЯКЩО НЕМАЄ, МИ БЕЗ ВАГАНЬ ЗНОВУ ПОПРОСИМО. »

— Доктор Клейн

Отримавши від Клейна завдання, Кур'єр завжди зможе виявити його в лабораторії Мозкового Центру і поговорити з ним. Він може розпитати вченого про:

Дізнавшись від лікаря Про те, що останній відвідувач Великий Гори говорив з Клейном, Кур'єр зможе розпитати його про це, але той не зуміє згадати нічого по-справжньому цікавого, тільки згадає, що говорив з ним про історію, і дозволив йому піти, не піддавши лоботомії.

Під час подорожі Кур'єра по Великій Горі він може чути оголошення по интеркому, в тому числі і ті, які вимовляє Клейн.

« ВСІ ІНШІ ТЕЖ ПОВИННІ ВИПРОБУВАТИ ЦЮ ШТУКУ, ІНТЕРКОМ. З НЕЇ ТВІЙ ГОЛОС ЗВУЧИТЬ ЯК ЩОСЬ НА ЗРАЗОК... НЕБЕСНОГО БОГА! »

— Доктор Клейн

« ЛОБОТОМИТЫ, будь ЛАСКА, ПЕРЕСТАНЬТЕ ТУПЦЮВАТИ НАВКОЛО. »

— Доктор Клейн

Після того, як Кур'єр буде отримувати чергове потрібне вченим пристрій, Клейн буде интеркому поддразнивать Мебіуса, вихваляючись успіхами «свого лоботомита».

Також доктор Клейн згадується в одній із реплік штучного інтелекту стелс-броні «Марк II»:

« Як ти думаєш, хто симпатичніший, доктор Клейн або доктор Бороус? »

— Стелс-броня «Марк II»

У селищі Хіггса знаходиться будинок Клейна під номером 101, в якому лежать його рукавичка і костюм, необхідні для проходження випробування «Пляшка Клейна».

Клейн в продовження сюжетної лінії Редагувати

« — О, ТАК, ОСЬ ВОНИ, ЦІ КРЕСЛЕННЯ, ЯК ТИ І СКАЗАВ. ЯК ПРАВДИВО.

— У цих технологіях є потрібна нам інформація?

— ТАК. ГМММ. АХ, ТАК. ДААА... ТАК... АХ. ГМММ.

— Що «так»?

— НІ... ТОБТО ТАК. ПОТРІБНО ТРОХИ ПРОАНАЛІЗУВАТИ ЦІ ТЕХНОЛОГІЇ. ВОНИ ДУЖЕ ПРОСУНУТІ, ЗНАЄШ.

»

— Доктор Клейн і Кур'єр

Cardiacarrest
Spinaltapped
Кожен раз, коли Кур'єр буде знаходити схему чергового пристрою, Клейн буде лаятися з интеркому з доктором Мебиусом, поддразнивая його і вихваляючись успіхами «свого лоботомита».

Після того, як Кур'єр виявить креслення всіх пристроїв і повернеться до Клейну, стане ясно, що він не цілком уявляє, як саме з їх допомогою проникнути в Заборонену зону Мебіуса[3]. Кур'єр може:

  • Звернути увагу, що антена X 2 фокусує мозкові хвилі («Наука» 65);
  • Запитати, чи можна проникнути в Заборонену зону в стелс-броні «Марк II» («Скритність» 45);
  • Поцікавитися, чи можна використовувати звуковий емітер як електронну відмичку («Злом» 75);
  • Запитати, чи не пошкоджена антена X-2 («Ремонт» 75).

Як би те ні було, Клейн виявить у схемах послідовність перевантаження, що дозволяє відкрити двері в купол Забороненої зони: використовуючи антену для посилення частоти звукового емітера і програмне забезпечення стелс-броні для обходу замку, Клейн відкриє шлях в лабораторію Мебіуса.

При цьому Останній може здогадатися («Наука» або «Медицина» 85), що ці пристрої мають медичне призначення і можуть використовуватися для його зцілення, і Клейн уточнить, що для цього потрібен мозок, адже в ньому зберігаються спогади про операції. У будь-якому випадку, Клейн відправить Кур'єра в лабораторію Мебіуса за мозком.

Кур'єр проти Клейна Редагувати

« У ТЕБЕ Є МОЗОК. У НАС Є ТЕХНОЛОГІЯ. ТОБІ ПОТРІБНО ТІЛЬКИ... ЗДАТИСЯ. З НИМ МИ НАРЕШТІ ЗМОЖЕМО ЗАЛИШИТИ ЦЕ МІСЦЕ. »

— Доктор Клейн

Outsmarted
Так чи інакше розібравшись з доктором Мебиусом, Кур'єр знайде свій мозок і візьме його з собою, або відправить у бак в Розумному Будинку. В результаті він стане несприйнятливий до дії поля умиротворення, що дозволить йому напасти на Мозковий Центр. Також мозок попередить Кур'єра, що Клейну і його колегам він потрібен для того, щоб отримати інформацію про Мохаве і операції по вилученню мозку, знайти спосіб звернути операцію назад, впровадити себе в нові тіла і розширити свої експерименти над людьми.

Коли Кур'єр повернеться в лабораторію Мозкового Центру, Клейн буде його чекати[4]. Кур'єр може:

  • Просто розправитися з усім Мозковим Центром, напавши першим або почавши загрожувати в розмові з Клейном;
  • Збрехати («Красномовство» 75), що в його тілі знаходиться мозок Мебіуса, переконливо імітувати його манеру мовлення («Медицина» 85 або «Наука» 100), щоб налякати Клейна і змусити його залишитися у Великій Горі;
  • Сказати, що не може допустити, щоб вони залишили Велику Гору, або порадити Клейну порадитися з колегами. Тоді, якщо Кур'єр раніше налагодив відносини ними, доктор Дала, доктор О, доктор 8 і доктор Бороус підтримають Кур'єра, що дозволить йому переконати Клейна здатися.

Доктор Клейн в кінцівці Редагувати

Nvdlc03 endingslide thinktankalive

Кінцівка Мозкового Центру

Доктор Клейн з'являється в одній з кінцівок доповнення Old World Blues і розповідає про долю Мозкового Центру.

За лаштунками Редагувати

Ім'я доктора Клейна є відсиланням до математичного об'єкту «Пляшка Клейна», про що розумний («Інтелект» 7) Кур'єр може дізнатися з розмови з доктором Мебиусом.

Поява Редагувати

Доктор Клейн з'являється тільки у доповненні до Fallout: New VegasOld World Blues.

Примітки Редагувати

  1. Klein в перекладі з німецької означає «маленький».
  2. По всій видимості, Клейн збирався сказати, що це — можливість спробувати впровадити свій мозок в безмозглое тіло Кур'єра.
  3. Пристрої потрібні для операції по впровадженню мозку в тіло, але Клейн намагається приховати це від Кур'єра.
  4. На цей раз Кур'єр може сам заговорити з ним, коли захоче, говорити з іншими вченими або навіть піти з лабораторії.

Антагоністи