FANDOM

Gametitle-FNV OWB
Mbox default
Для поліпшення цієї статті бажано:
Видалити непідтверджені припущення (див. сторінку обговорення)

Доктор Гейл Річардсон (англ. Dr. Gail Richardson) — персонаж Old World Blues, доповнення до Fallout: New Vegas, вчений-зоолог, біолог і генетик Великої Гори, член Мозкового Центру.

Будучи поміщеним в Мозковій Бак, доктор Річардсон одержав від доктора Мебіуса псевдонім доктор Бороус.

Біографія Редагувати

BorousHuman

Річардсон до приміщення в мозковій бак.

Гейл Річардсон народився до Великої війни. Про його життя відомо, що коли він вчився в школі, був відкинутий дівчиною Бетсі Брайт, яка віддала йому спортсмена Річі Маркуса, знущався над ним.

Пізніше Гейл став ученим, отримавши в тому числі ступінь доктора філософії (англ. PhD), і отримав місце в науковому центрі Велика Гора і увійшов у групу «Мозковий Центр». Він розробив технологію створення кіберпса, роботизировав зокрема свого улюбленця Гейба, якого раніше годував експериментальними препаратами, а також вивів касадорів нічних мисливців. Для випробування своїх творінь в бою проти людини, Річардсон побудував в лабораторії X-8 тестову камеру, обставлену як «Американська Вища Школа». В тій же лабораторії він замкнув Гейба, коли той став дуже агресивним.

Велика Гора залишилася щодо цілої під час ядерного бомбардування, а вчені Мозкового Центру вижили. Згодом вони помістили свої мізки в роботизовані тіла Мозкових Баків, а пізніше зайнялися проведенням нелюдських експериментів над людьми, в тому числі колишніми співробітниками Великої Гори, випадковими відвідувачами і тими, кого вдавалося викрасти за допомогою телепортационного супутника або супутників. В основному вони проводили їм операції на мозку, просто для того, щоб подивитися, що вийде. Найчастіше піддослідні втрачали розум, перетворюючись в агресивних лоботомитів.

Один з учених, який не згоден з методами інших, був вигнаний, але покинув інших за своїм бажанням. Він пішов у Заборонену зону — лабораторію по розробці бойових роботів. Не бажаючи, щоб Мозковий Центр розширив свої експерименти на людях, він, взявши ім'я «Мебіус», перепрограмував своїх колишніх колег, змусивши їх думати, що світ за межами Великої Гори повністю зруйнований. Він навіть усунув їх пам'ять про колишніх осіб, давши їм нові імена, так само, як і собі. Річардсон одержав від Мебіуса прізвище Бороус, в честь стародавнього символу: змії, пожирає власний хвіст[1]. Таке прізвище мала відображати плани Мебіуса: змусити колишніх колег нескінченно намагатися протистояти його армії робоскорпионів, не маючи можливості придумати спосіб покинути Велику Гору.

Багато років Клейн і його колеги провели у своїй лабораторії в центрі Великої Гори, поки близько 2278 ріка до них у полон не потрапив Елайджа, який досліджував сховища високих технологій південно-заходу США. Геніальний технік, Елайджа втік від них за лічені секунди, став експериментувати з вибухаючими ошийниками табору для військовополонених китайців «Мала Янцзи». Він з легкістю рассправлялся з надісланими проти нього роботами за допомогою свого вдосконаленого лазерного рушниці і нарешті зламав доктора 0, щоб отримати контроль над потягами і знищити їх, а також пошкодив пострілом голосовий модуль доктора 8.

Слідом за Елайджею у Велику Гору прийшла Крістін, яка попалася і була лоботомизирована Мозковим Центром, втратила в результаті можливість читати, але зберегла розум. Згодом її спас Улісс, з яким сам Клейн вирішив просто поговорити. Про що конкретно — не зрозуміло, так як програми Мебіуса давали знати про себе, не дозволяючи Клейну переконатися в тому, що світ за межами Великої Гори не знищений остаточно.

Тим не менш Клейн став сумніватися в правдивості власних програмних висновків щодо навколишнього світу, що поставило плани Мебіуса під загрозу, і він був змушений посилити атаки робоскорпионов, щоб у Мозкового Центру не було можливості знайти спосіб залишити Велику Гору.

Образ доктора Бороуса Редагувати

Доктор Бороус — зарозумілий мозок, практично втратив людяність. До будь-якій живій істоті він відноситься насамперед як до біологічного об'єкту дослідження. Він відноситься до Кур'єру навіть пренебрежительнее своїх колег, називаючи його частіше тваринам, ніж «лоботомитом».

Ще одна харатерная риса Бороуса — його ненависть до комунізму, яка доходила до одержимості. Вона проявляється в його окремих репліках і обстановці «Американської Вищої Школи». Нарешті, з багатьох його реплік ясно, що він все ще ображений на Річі Маркуса і Бетсі Брайт. Взагалі саме для захисту від «безглуздих» людей він винайшов радарне огорожу і киберпсов.

Бороус має характерну манеру мови: деякі слова, на яких він хоче зробити наголос, доктор вимовляє голосно і з характерною інтонацією. В субтитрах ці слова пишуться великими літерами. Репліки Бороуса на початку і в кінці позначаються тире, що дозволяє гравцеві відрізняти їх від реплік інших вчених.

Доктор Бороус в Fallout: New Vegas Редагувати

Подорожуючи Мохавской пустки, Кур'єр може виявити велику кількість касадорів нічних мисливців, виведених доктором Бороусом і втекли з Великої Гори.

Доктор Бороус в Old World Blues Редагувати

« — Коли мозок був вийнятий, були вставлені КОТУШКИ. Котушки ТЕСЛИ... котушки Тесли.— »

— Доктор Бороус

Доктор Бороус є другорядним персонажем доповнення: він постійно знаходиться в лабораторії Мозкового Центру разом з іншими вченими з групи доктора Клейна.

Зустріч з Мозковим Центром Редагувати

« — ВОНО... ВОНО ТІЛЬКИ ЩО ЩОСЬ СКАЗАЛО? ХТО-НЕБУДЬ ЗРОЗУМІВ? БОРОУС, ТИ ПРАЦЮЄШ З ТВАРИНАМИ, ПЕРЕКЛАДАЙ.

— Це ЛОБОТОМИТ. Тут! У нашому КУПОЛІ! —

»

— Доктор Клейн і доктор Бороус

Бороус кілька разів бере участь у розмові між Кур'єром та доктором Клейном:

  • Після першої репліки Кур'єра, Клейн, здивувавшись, звернеться до Бороусу, щоб він переклав слова тварини. Той злякано відповість, що це — лоботомит.
  • Саме Бороус першим приходить до висновку, що «лоботомит» розуміє їх. Доктор Дала погодиться з ним.
  • Коли Кур'єр доведе, що розуміє мову вчених, Бороус злякається і скаже, що у них вийшло чудовисько.
  • Бороус повідомляє Клейну, що із Забороненої зони надходить повідомлення від доктора Мебіуса.
  • Після повідомлення Бороус перелякано каже, що ні один мозок ніколи не міг увійти в Заборонену зону і повернутися.
  • Коли надійде пропозиція просити «лоботомита» про допомогу, Бороус помітить, що у нього вилучений мозок, вони не знають точно, де він тепер, та й вони не вміють вставляти мізки назад до тіла.
  • Після того, як Дала розповість про видаляння мозку, Бороус додасть, що тепер у Кур'єра в голові котушки Тесли, а пізніше підкаже доктор 0, що саме за допомогою їх мозок транслює думки Кур'єру. Дала помітить, що це дуже до речі, а Клейн уточнить, що якщо Кур'єр отримає мозок, то на нього не буде діяти поле умиротворення. Бороус скаже, що це нагадує йому «Американську Вищу Школу» і Річі Маркуса.
  • Бороус говорить, які саме органи були видалені у Кур'єра.
  • Після того, як доктор 0 скаже, що мозок Кур'єра був змитий, Бороус зробить висновок, що раз він був змитий, то прямо до Мебиусу.
  • Коли мова зайде про пристрої, які потрібні Мозкового Центру, Бороус розповідає про стелс-броні.
  • Якщо Кур'єр скаже, що хоче дослідити Велику Гору, Клейн відповість, щоб він тримався подалі від їх лабораторій, а Бороус додасть, що вони повні вражаючих і страхітливих речей.
  • Бороус бере участь у розмові про захисному радаром огорожі. Він описує, почуття тривоги, що виникає при наближенні до пилонам.
  • Після того, як 0 помітить, що звуковий емітер вже знаходиться у них, а Дала скаже, що у них все одно немає потрібної частоти, Бороус скаже, що вона втрачена в X-8, а потім буде засмучено згадувати свою лабораторію.
  • Бороус буде проти того, щоб давати Кур'єру ще й вогнепальну зброю. Доктор 8 і доктор Дала підтримають його, але Клейн накаже віддати Кур'єру яку-небудь зброю. Бороус спробує заперечити, але згадає, що вже говорив про це у нього знайдеться рушницю-Кіберпес «з маленькими звисаючими металевими вушками і цікавим носовою сенсором.»
  • Він же дасть Кур'єру 150 експансивних патронів калібру .357, якщо він випросить їх у Клейна («Зброя» 75).
  • Бороус вимовляє репліку в розмові про силових полях.
  • Коли Клейн скаже, що звуковий випромінювач не може відключати силові поля, 0 пояснить, що це з-за того, що Бороус втратив частину креслень «в одній із своїх дурних лабораторій або всередині своїх дурних вихованців». Той відповість, що неважливо, чому креслення пропали: головне, що вони пропали.
  • Бороус буде заперечувати проти того, щоб дозволити «лоботомиту» оселитися в лабораторії, кажучи, що він зможе впустити інших лоботомитов.

Розмови з Бороусом Редагувати

« — Тварина-ЛОБОТОМИТ переді мною! Які ще жахливі жахи напасті чекають нас в пошуку знань? Комуністи? Комуністи-ТВАРИНИ, може бути? — »

— Доктор Бороус

Кур'єр може завести розмову з Бороусом і поставити йому кілька запитань.

На питання про те, чим він займається, Бороус розповість про свою роботу, згадавши експерименти на собаках. При цьому він згадає, що колись любив собак, особливо Гейба. Потім Бороус розповість, що він створив касадоров і нічних мисливців і буде запевняти, що вони безплідні. Запрограмований заперечувати існування світу за межами Великої Гори, Бороус не повірить Кур'єру, якщо той скаже, що цих істот у Мохаве повним-повнісінько і що вони розмножуються. Він переконаний, що заходи безпеки комплексу не дозволяють їм втекти. Якщо Кур'єр помітить, що Бороус не дуже добре розбирається в своїй роботі, він, спробувавши довести зворотне, ляпне щось непереконливе, наприклад згадає, ніби створив касадоров в 2003 році, чого не може бути. Нарешті, він перерве цю розмову, сказавши, що це не має значення, поки їм загрожує доктор Мебіус.

Якщо Кур'єр запитає Бороуса про Забороненій зоні, той лише емоційно прокричить, як вона небезпечна, як жахливі робоскорпионы і як необхідно зупинити Мебіуса.

Досить докладно Бороус розповідає про захисному радарном загородженні, згадуючи, що «якщо свідоцтва вірні», то це він сконструював. За його словами, воно утримує всередині кратера Великої Гори істоти без мозку і мозок без тіла, не дозволяючи їм піти. Кур'єр може зауважити, що це не дозволяє самому Бороусу піти з кратера, але його це не буде турбувати, адже він переконаний, що нічого там немає, що весь світ зруйнований.

Нічого змістовного про потрібних докторові Клейну технологіях Бороус не говорить. Від розповіді про Велике Горе він переходить до розмови про своїх експериментах, згадуючи «експериментальні міста». Говорячи про цих містах детальніше, Бороус розповідає про Волт-Тек.

Інші згадки про Бороусе Редагувати

Як і у інших учених Великої Гори, у Бороуса є свій будинок у селищі Хіггса. У ньому багато пташиних кліток, в одній з яких лежить ключ від дверей у підвал, замкненою на дуже складний замок. У підвалі обладнана ціла операційна лабораторія: у ній багато кліток для тварин і різне хірургічне обладнання.

В лабораторії X-8 на комп'ютерних терміналах є записи, з яких стає відомо справжнє ім'я Бороуса: Гейл Річардсон. Також в X-8 під час тесту програються зроблені ним голосові записи[2].

Також Бороус вимовляє кілька реплік з интеркому:

  • — У сховище касадоров і комплексі схрещування нічних мисливців підозріло тихо. ЗАНАДТО тихо. —
  • — Які ЖАХИ Велика Гора зберігає для безстрашного шукача?! Правда. Хто-небудь знає? Я в подиві. —
  • — Всі, хто може зрозуміти ці повідомлення — ВАМ ТУТ НЕ МІСЦЕ! Ми ЗНАЙДЕМО вас! —
  • — БЕРЕЖИСЯ армії доктора Мебіуса! Його робоскорпионы повзають всюди, РОЗШУКУЮЧИ інтелект, щоб поглинути і отупити! —

Бороус і Гейб Редагувати

« — Гееейб? Гейб, скоро в тебе буде твоя УЛЮБЛЕНА розвага — ВІДВІДУВАЧ. Мило, чи не правда? НЕ ТРЕБА їсти відвідувача, хлопчик. Не треба, будь ласка. — »

— Доктор Бороус

Бороус говорить интеркому з Кур'єром, коли він буде наближатися до камери Гейба, і з самим Гейбом. Якщо Кур'єр вб'є кіберпса, доктор попередить, що його атомне ядро активно і скоро вибухне.

У селищі Хіггса Кур'єр може знайти миску Гейба і принести її Бороусу. Той відреагує дуже емоційно, і, якщо Кур'єр розговорить його («Красномовство» 45), згадає, як сильно він любив цього пса і забере миску.

Доктор Бороус на завершення сюжетної лінії Редагувати

Outsmarted
Після того, як Кур'єр поверне свій мозок, йому доведеться протистояти одразу всьому Мозкового Центру на чолі з доктором Клейном: вони захочуть дістати мозок, щоб витягти з нього інформацію про єдиною успішної операції по вилученню мозку, впровадити свої мізки в нові тіла, покинути Велику Гору і продовжити експерименти з лоботомії людей.

Якщо Кур'єр не зможе вирішити конфлікт світом чи не спробує це зробити, йому доведеться вбити всіх вчених, в тому числі доктора Бороуса.

У випадку, якщо Кур'єр запропонує Клейну порадитися з колегами або скаже, що не дозволить йому проводити операції над мозком людей Мохаве, доктор Дала, доктор 0, доктор 8 і Бороус висловлять свої думки. Якщо раніше Кур'єр віддав Бороусу миску Гейба, він зголоситься бути голосом розуму і спробує переконати Клейна, що треба «продоложить страждання» Кур'єра «в ім'я Науки».

Таким чином, якщо Кур'єр заслужив підтримку колег Клейна, він зможе переконати начальника Мозкового Центру здатися, помітивши, що більше половини учених не згодні з його методами.

Доктор Бороус в кінцівці Редагувати

Nvdlc03 endingslide thinktankalive

Кінцівка Мозкового Центру

Доктор Бороус з'являється наприкінці Мозкового Центру разом з іншими вченими групи. Про їхню долю розповідає доктор Дала.

Поява Редагувати

Доктор Бороус з'являється тільки у доповненні до Fallout: New VegasOld World Blues.

Примітки Редагувати

  1. При цьому Мебіус зробив помилку, думаючи, що цей символ називається «Уробороус». Правильне написання: «Уроборос».
  2. У записах, що містяться в терміналах X-8, Бороус називає себе «Доктор-Директор Бороус», що дивно, так як цей псевдонім він отримав від доктора Мебіуса.