FANDOM

Gametitle-FO2Gametitle-FO3Gametitle-FO3 BSGametitle-FNVGametitle-FNV LRGametitle-FO4Gametitle-FO4 FHGametitle-VBGametitle-FBGametitle-FOS

« — А що взагалі таке цей Анклав?
— Це американський уряд! Наш орел! «Ми, народ»! Більш досконалий союз! Боже, благослови Анклав.
»

— Діалог Самотнього Подорожнього і Натана Варгаса, Fallout 3

Анклав (англ. Enclave) — військово-політична організація в світі Fallout, що представляє собою залишки довоєнного уряду США. У другої частини гри знищення Анклаву є однією з двох головних цілей гравця.

Історія Редагувати

Loading02

Нафтова платформа

В середині XXI століття людство зіткнулося з браком джерел енергії (у першу чергу нафти), що призвело до збройних конфліктів за контроль над ресурсами. З 2066 ріка йшла війна між США і Китаєм. Протягом одинадцяти років вона велася звичайними засобами. Американським військам вдалося, використовуючи новітні технології, вибити китайські сили з Аляски і висадитися на території самого Китаю. 23 жовтня 2077 ріка сталася ядерна війна, яка тривала дві години і знищила США, Китай і, ймовірно, всі інші країни світу.

Американський уряд усвідомлювало можливість ядерної війни. Воно сховалося на нафтовидобувної вишці корпорації «Посейдон Ойл», розташованій у Тихому океані в 280 км (175 миль) від американського узбережжя (37° 18' пн. ш., 120° 7' з. д.)[1]. І платформа, і уряд згодом стали відомі як Анклав.

Clipboard01

Емблема Посейдон Ойл на підлозі нафтової вишки з пізніше доданої написом «Анклав»

Після 2077 року Анклав довгий час ніяк не виявляв себе, займаючись дослідженнями військових технологій. Лише в 2230-х роках його збройні сили, екіпіровані нової силової бронею, почали розвідувальну діяльність на континенті. Там вони зіткнулися з безліччю мутантів, а також з тими, хто пережив війну людьми, які зазнали радіоактивного опромінення. Керівництво Анклаву визнало, що і ті, і інші мають бути знищені, аби звільнити місце для «справжніх людей» (люди, що жили в Пустки і опромінені радіацією, також зараховувалися до мутантів). Для цього вимагалося певне смертоносну зброю.

У 2236 ріку загони Анклаву виявили зруйновану військову базу Маріпоза, на якій знаходилися запаси розробленого до війни ФЕВ. Це місце раніше використовувалося Творцем для створення своєї армії супермутантів, а в 2162 рікбуло знищено Вихідцем з Сховища. Очевидно, це була не випадкова знахідка, так як інформація про базу та вірус повинна була залишитися в архівах уряду США. Розкопки проводилися за допомогою рабів — людей, викрадених з довколишніх населених пунктів, а також супермутантів, спійманих в Пустки. Після довгих робіт на нижніх рівнях бази вдалося виявити уцілілі зразки вірусу, які були доставлені на нафтову вишку. В ході розкопок раби піддалися впливу вірусу і стали поступово мутувати — так виникло друге покоління супермутантів. На початку 2237 ріка, після отримання достатньої кількості ФЕВ, роботи на базі були згорнуті, а основна частина охорони евакуйована. На Марипозе залишився лише невеликий загін, завданням якого було знищити всіх мутованих робітників. Однак саме в цей час мутанти підняли повстання, спланований і очолене Мельхіором з Реддінга. Загін Анклаву поніс втрати і поспішно евакуювався, встигнувши лише підірвати вхід на базу і тим самим замурувати мутантів всередині неї. Незважаючи на це, мутанти не померли від голоду, харчуючись щурми.

Отримавши в свої руки ФЕВ, вчені Анклаву почали розробляти на його основі високотоксична речовина, смертельна для всього живого, яке можна було б застосувати для знищення мутантів в Пустки. Для підвищення смертоносности ФЕВ потрібно проводити його випробування на людях. Причому для експериментів потрібні були дві групи — «мутанти», тобто люди, заражені радіацією, і «чисті». У Пустки не лишалося «чистих» людей, а проводити випробування на своєму власному персоналі Анклав, зі зрозумілих причин, не став. Був знайдений простий вихід: 15 травня 2242 ріка в центральний комп'ютер Сховища 13 прийшло повідомлення з Анклаву про те, що мешканцям Сховища пора вибиратися на поверхню. На наступний день Сховище відкрилося, і покинули його люди були зустрінуті загоном Анклаву. Три вихідця були вбиті при спробі чинити опір», а решта на винтокрылах переправлені на нафтовидобувну вишку, де стали об'єктами експериментів. Для приховування події в Сховище була запущена група пазурів смерті. «Мутанти» також були отримані досить просто. 20 липня 2242 року загін Анклаву провів збройну акцію в маленькій племінній селі Арройо, яка була знищена, а її населення перетворилося в піддослідний матеріал.

Після проведення експериментів вченим Анклаву вдалося значно підвищити смертоносність вірусу, і керівництво вже склав план викиду великої кількості одержаного штаму в атмосферу для повного знищення всіх живих істот («мутантів») за межами Анклаву. Цей план був зірваний діями Обраного, жителя Арройо. Восени 2242 року Обраний прибув на нафтовидобувну вишку, використавши старий танкер «Валдез», що стояв у порту Сан-Франциско. Він зумів звільнити тих людей свого племені і вихідців з Сховища 13, які ще залишалися в живих, і запустити процес самоліквідації, що призвів до ядерного вибуху і знищення вишки разом з усім керівництвом Анклаву.

Протягом наступних 35 років доля Анклаву залишалася невідомою. Передбачалося, що він був знищений як організація, хоча на континенті у нього залишався ряд невеликих перевалочних баз, найпівнічнішій з яких була Наварро.

Mobile Base Crawler

Мобільна база гусенична

Fallout 3 Enclave Propaganda

Пропаганда Анклаву, що з'являється після завершення квесту «Жива вода»

До 2277 ріка в околицях Вашингтона єдине, що нагадувало про старому уряді, були роботи-шпигуни, які літали Столичної Пустки, транслюючи радіопередачі якогось президента Едему. Багато хто думав, що це старі плівки, записані ще до Великої війни, але деякі вірили і навіть підтримували Анклав. Перша масштабна операція Анклаву на східному узбережжі полягала в отриманні контролю над проектом «Чистота» розташовувався в меморіалі Джефферсона, де Самотній Подорожній, його батько, а також команда вчених з Ривет-Сіті намагалися запустити проект «Чистота». Джеймс гине в камері від радіації. Самотній Подорожній з командою доктора Чи збігають через каналізацію меморіалу до Цитаделі Братства Стали. Їх впускають завдяки знайомству доктора Чи з старійшиною Лайонсом. Доктор Лі і старійшина приходять до висновку, що без ГЭКК Анклав не запустить очищувач. Єдиним відомим місцем на Столичної Пустки, де можна знайти ГЭКК, є Сховище 87. Самотньому Подорожньому вдається знайти пристрій, але Анклав захоплює його, забирає ГЭКК і відвозить на свою секретну базу Рейвен-Рок. Президент Едем виявляється суперкомп'ютером, який просить Подорожнього запустити модифікований вірус ФЕВ очищувач, щоб знищити всіх «мутантів» Столичної Пустки, після чого Самотній Подорожній вибирається з бази Анклаву. Незабаром після цього Братство Сталі здійснює атаку на меморіал Джефферсона і захоплює його. Під час операції вперше в бойових умовах застосовано Ліберті-Прайм. Протягом двох тижнів Братство Сталі виявляє і знищує осередки опору Анклаву на Пустищах. Під час бою за супутниковий ретрансляційну станцію у автомобільного тунелю Роклэнд орбітальним ударом був знищений Ліберті-Прайм. У відповідь, з метою остаточного знищення Анклаву, Братство Сталі завдало удару по базі ВПС Адамс, поставивши завдання шляхом диверсії нанести орбітальний удар по мобільного гусеничної базі. В цьому бою вперше застосована гармата «Тесла». За прогнозами Братства Сталі, після цього удару залишки сил Анклаву на Столичної Пустки будуть знищені протягом кількох місяців.

У 2281 ріку від Анклаву на Мохавской Пустки залишається лише невелика організація під назвою «Решту».

Інформація, закладена в ЕД-Е, вказує на неповне знищення Анклаву як такого. Згідно їй, можна дізнатися, що у Анклаву є аванпост або база десь у районі Чикаго. Також можливо, що там знаходиться цілий комплекс з аванпостов, тому що ЕД-Е повинен був відвідати «один з аванпостов в Чикаго». На корпусі робота також можна знайти автомобільний номерний знак з Іллінойсу, що також побічно свідчить про те, що на території колишніх США (і, можливо, Канади) ще існують організовані залишки Анклаву, але їх ресурси і можливості, швидше за все, досить обмежені.

Також існують свідчення того, що за свою історію Анклав встиг побувати в Розломі і Співдружності. Про це говорить наявність клітин як для пазурів смерті у деяких місцях, так і самих кігтів, зустрічаються в Розломі повсюдно, а також безліч розкиданих по колишньому штату Массачусетс комплектів силовий броні, створеної Анклавом.

Діяльність Анклаву Редагувати

Масштаби діяльності Анклаву на континенті невідомі. Існуюча інформація дозволяє говорити про те, що вона охоплювала майже всю територію колишніх США, за винятком півдня Північної Америки.

У Дірі Анклав контактував з Гільдією работоргівців, в Реддінге викрадав місцевих жителів, в Нью-Ріно продавав енергетичну зброю мафіозної сім'ї Сальваторе в обмін на хімічні реактиви, на військовій базі проводив розкопки. У першій половині 2241 ріка в районі Кламата зазнав катастрофи винтокрыл, що дозволяє говорити про якісь інтересах Анклаву і тут. У Сан-Франциско Анклав з якихось причин не виявляв себе, однак і секти хабологов, і імператора Ши було відомо про його існування — можливо, від дезертировавшего з Анклаву капітана танкера «Валдез».

Діяльність Анклаву привернула увагу і Братства Сталі, спеціально для спостереження за ним розгорнув пости в Дірі, Сан-Франциско і НКР. Потрібно зауважити, що присутність спостережного поста в НКР — єдиний ознака активності Анклаву в східних районах (можливо, цей пост був відкритий превентивно та/або для перестраховки). У Модоке, Місті Сховища, Брокен Хіллс і Гекко слідів його діяльності не виявляється через віддаленість перевалочних баз Анклаву. Однак у Гекко існує можливість через термінал на АЕС вийти на зв'язок з аванпостом Анклаву.

Однією з програм Анклаву було вивчення наслідків впливу ФЕВ на пазурів смерті — найнебезпечніших хижаків Пустки. Ефект проведених експериментів виявився приголомшливим: кігті смерті після контакту з вірусом перетворювалися в розумних істот, у них з'являлися здатності до розвитку і навчання. Рівень інтелекту окремих особин сягав людського. Анклав збирався використовувати цих тварин у військових цілях. Відомо про операції з їх участю — депортація мешканців Сховища 13. Пазурів смерті запустили в Сховище, щоб вони ліквідували будь-кого, хто міг би спробувати з'ясувати, що тут сталося. Однак тварини виявилися занадто розумними — вони зрозуміли, що є рабами Анклаву, і вийшли з-під його контролю. Високий інтелектуальний рівень пазурів смерті викликав велику стурбованість вчених. Зрештою, було прийнято рішення про знищення всієї популяції, що і сталося незадовго до загибелі нафтової вишки. Вважається, що вціліли лише дві розумні особини пазурів смерті.

Розробки Анклаву Редагувати

Анклав є найбільш розвиненою в технологічному і науковому плані організацією на планеті, навіть до кінця подій Broken Steel, так як на базах має НДІ, крупні цехи, полігони і докладні архіви з довоєнними розробками, перевершуючи в цьому відношенні Братство Сталі. Однією з найвідоміших його розробок була покращена силова броня (Advanced Power Armor, APA), яка представляла собою глибоку модернізацію довоєнної T-51b. Вона забезпечувала носія чудову захист практично від будь-якої зброї, а також від радіації та отруйного газу. Всі солдати, які діяли за межами баз (під час патрулювання, бойових акцій або інших операцій), носили APA. Існував і покращений варіант APA другої моделі.

Основним транспортним засобом у збройних силах Анклаву є винтокрыл — так у світі Fallout називають конвертоплан. Недоліком винтокрылов була не дуже велика дальність польоту, що змусило Анклав почати створення на континенті мережі проміжних баз, аеродромів для їх дозаправки.

Анклаву належать і модифікації довоєнних розробок, такі як важкий инсинератор і костюм вченого Анклаву.

Варто підкреслити і так звану силову броню X-01, яка в підсумку загальноприйнято вважається що належить Анклаву, проте прямих наведень і опису з цього приводу немає. Хіба що, на завантажувальному екрані натяк: «Модель силовий броні X-01 була розроблена фахівцями армії США і використовувалася в уцілілих бойових частинах після великої війни. За своїми параметрами вона значно перевершує довоєнні аналоги». Та й зовні все ж відрізняється дрібними деталями від стандартного варіанту покращеної силовий броні(APA). Якщо ця силова броня і належить Анклаву, то швидше за все це їх перший аналог, який незабаром використовувався для подальших поліпшень.

Варто також зауважити, що Анклав, і хіба що тільки Інститут, є єдиними організаціями, які не збирають довоєнні технології, як Братство, а, що більш важливо, створюють нові і удосконалюють старі.

Керівництво Анклаву Редагувати

Інформації про керівництві Анклаву вкрай мало. Відомо, що аж до знищення організації зберігалися офіційні пости президента і віце-президента США. Останнім президентом-був людиною Дік Річардсон, син попереднього президента, який перебував на посаді з 2220 ріка, а останнім віце-президентом — Деніел Бірд.

Особливим особою у військовій структурі Анклаву був Френк Хорриган. Він був звільнений з служби безпеки Анклаву з-за психологічних проблем і переведений в збройні сили. Під час перебування на військовій базі Маріпоза Хорриган піддався впливу вірусу ФЕВ і важко мутував. Після ряду експериментів було прийнято рішення відправити його на оперативну роботу в Пустки. Для Хоррігана розробили спеціальний комплект роботизованою броні, робив його кіборгом-мутантом. З цього моменту Хорриган став головною ударною силою Анклаву. Він особисто очолював всі операції на континенті, включаючи знищення Арройо. Хорриган відрізнявся крайньою жорстокістю і низьким рівнем інтелекту (наслідок впливу ФЕВ). Він загинув у бою з Обраним на нафтовій вишці безпосередньо перед її знищенням.

У 2277 ріку на посаді президента знаходився штучний інтелект по імені Джон Генрі Едем. Едем був створений на основі суперкомп'ютера ZAX і самостійно сконструював свою особу біографіям попередніх президентів Америки — від Джорджа Вашингтона до Діка Річардсона, ставши, таким чином, «ідеальним» усередненим президентом. Про це з усього Анклаву знав тільки одна людина — протеже Едему полковник Серпень Відбиранням. Едем просить Самотнього мандрівника поширити за допомогою проекту «Чистота» вірус ФЕВ. Подорожній також може переконати президента підірвати базу. У битві з Анклавом («Забери його!») можна умовити Серпня Отема здатися. Він піде разом зі своєю охороною геть. В такому випадку, швидше за все, саме він стає наступним президентом Анклаву. Що примітно, якщо все-таки залишити полковника в живих, його труп буде не можна знайти в додатку Broken Steel, хоча РР є передовою силою БС після знищення Ліберті Прайму. Можливо його вбили раніше, але, швидше за все, він сховався на іншій базі Анклаву.

Президент США, з очевидних причин, не міг обиратися всенародно шляхом демократичних виборів, як було до війни, і обирався Анклавом, за винятком останнього президента, штучного інтелекту Джона Генрі Едему, який сам проголосив себе президентом. Відомо як мінімум 3 американських президента, що правили після війни у складі Анклаву:

  • Річардсон-старший (?-2220) — батько майбутнього президента Діка.
  • Дік Річардсон (2220-2242) — колишній конгресмен Анклаву, піднявся по кар'єрних сходах не без допомоги свого батька. Жодного разу не був на материку, вважаючи за краще командувати зі свого кабінету на буровій установці Посейдон Енерджі. Був обізнаний про цілях притулків Волт-Тек.
  • Джон Генрі Едем (2242-2277) — штучний інтелект на основі суперкомп'ютера ZAX, що має особистість, що сполучає в собі особистості всіх президентів США від Вашингтона до Річардсона-молодшого. Спочатку був частиною обладнання на Рейвен-Рок для підтримання зв'язку між урядовими структурами на випадок війни. Однак завдяки урядовим архівів, евакуйованим у Рейвен-Рок, в ньому з'явилися деякі людські риси. Едем вивчав у тому числі і твори мистецтва про американських президентів, в процесі чого, можливо, у нього і з'явилася думка стати президентом. У третьої частини хоче використовувати Проект «Чистота» для поширення модифікованого штаму ФЕВ на Столичної Пустки.

Примітки Редагувати

Поява Редагувати

Анклав з'являється у Fallout 2, Fallout 3, Fallout: New Vegas, a також повинен був з'явитися у Van Buren та згадується у Fallout Bible, Fallout 4, доповненні до Fallout 4Far Harbor та Fallout Shelter.

Посилання Редагувати

Примітки Редагувати

Анклав
Enclave Symbol (Fallout 3)
Enclave Symbol (Fallout 3)